18.3.14

Oändlig dag

Denna tisdag har verkligen pågått hur länge som helst. Den har varit ganska trevlig, men är totalt utmattad nu. Den startade klockan 8 då det var dags för obduktion. Fallet var en ganska ung kvinna, övre medelåldern, och med intressanta fynd. Det var spännande att få se livmoder och äggstockar på riktigt!! Det jobbiga med är att man är på helspänn i nästan 4 timmar. Adrenalinet pumpar och man är uppe i varv. När det hela är över blir det därför en sån jäkla dipp. Frossa och extrem trötthet. Att hålla sig vaken på 3 timmars föreläsning efter lunch gick därför inte. Såg ut som en knarkare med mina röda ögon.. Synd för det var en bra föreläsning. Spinning efter skolan hjälpte dock, piggnade till ordentligt. Extra kul att Sandra var med! 

Efter dusch och snabb middag cyklade jag och handlade. De hade erbjudanden på jordgubbar, så goda!! Och perfekt till caseinpudding. Medan jag njöt av den stod tacopajen och svalnade och spenatpajen var i ugnen. Behövde fylla på frysen lite och ikväll var när tiden fanns att göra nåt åt det. 

Smakade lite av spenatpajen och jag tror det är en riktigt hit!! 12 portioner paj blev det, skönt. Nu ska jag sova, halleluja typ. Godnatt! 

Inga kommentarer: