19.11.12

Så var helgen förbi igen

Hej! Det blev en långhelg nu i och med att jag var ledig i fredags också, extremt härligt. Fredag var en riktig fixar dag. Var och handlade, bakade och städade - ganska mysiga saker tycker jag. Det hela slutade dock i att när lördagen kom så hade jag inte så mycket att göra förutom att gå och vänta på att folket skulle komma på kvällen - hade ju inflyttningsfest. Så efter att ha blåst upp ballonger och lagt upp kakor på fat så gav jag mig ut i kylan och gick en timmes promenad. Lyckades till slut ta mig till stenbrottet och kommer nog att fortsätta att gå utåt på det hållet, fint är där. Ganska så exakt 30 personer lyckades klämma sig in här, hälften i vardagsrummet och hälften utspridda på köksgolvet. Som det ska vara alltså, golv är bra. Det var en trevlig kväll. Inte så vild, men kul att ha alla fina samlade. 



Igår var alltså den chillaste och skönaste dagen på länge. En sådan dag i månaden ungefär är perfekt. Vaknade ganska sent, hämtade 50 Shades of Grey som jag fått låna av Therese och sen låg jag i sängen fram tills halv åtta på kvällen då jag läst ut boken. Jag gillar att den var så humoristiskt skriven, oväntat. Nu är det måndag igen, men även denna veckan blir kort för på fredag morgon blir det road trip till Stockholm och på kvällen Swedish House Mafia. Har alltså en väldigt bra helg att se fram emot. 

Inga kommentarer: