12.12.12

Inte på topp

Stora delar av klassen slåss numera om att få tillgång till ett grupprum och de anatomimodeller man behöver. Vår lösning är att ses klockan 8 varje morgon och än så länge har vi hunnit få ett rum då, men det är också precis. Idag fick vi en paus i pluggandet då vi skulle ha en CSN-demonstration. En grupp traskade till en obduktionssal där vi fick sen en riktig hjärna och sen hur den såg ut inuti vid olika snitt. Förvånansvärt likt bilderna i boken och inte alls så särskilt äckligt. Avsnittet jag och Anna gick igenom efter lunch kändes inte så bra, blev bara helt nere. Strax innan tre gav vi upp och jag stack hem. Har nu spenderat någon timme hemma med att vara ledsen, repeterat lite och så. Känner mig så fruktansvärt trött, är nog tur att det inte blev någon träning för mig och Emmi idag. Istället ska jag satsa på en power nap och sen en ordentlig genomgång av armen och benets muskler, nerver och kärl. 

// en uppgiven tjej med tentaångest deluxe

Inga kommentarer: