21.7.13

En veckas semester!

kool chej haha

Förra lördagen tog jag tåget tidigt till Kristianstad där pappa hämtade upp mig. Efter att sagt hejdå till farbröder med fruar som skulle tillbaka till verkligheten så åkte vi andra ner till stranden.


Till slut hade vädret vänt och det var sol och varmt, så himla härligt. 17 grader i vattnet och världens bästa strand (Sveriges i alla fall).


Chillarn nummer ett här. Ser inte ut som att han drömmer bra drömmar dock, ingen glad min inte. 


På söndagen var vädret inte lika bra, molnen rullade in. Passande nog var det Degeberga marknad så dit åkte vi. Inte så mycket att fynda, men lite godisremmar och bullar blev det allt.


I måndags sken solen på förmiddagen och vi cyklade ner till stranden tidigt. En man som joggade förbi berättade att det varit 7 grader på morgonen, men när vi var där hade det åtminstone stigit till 10 grader. Uppfriskande dopp minst sagt..


Martin var lite rastlös när det var för kallt för att ligga i havet hela tiden. Att gräva funkar ju dock alltid. Att komma upp var lite värre hehe.


Molnen kom sen mitt på dagen så då stack vi tillbaka till stugan. Egobildstagande - varför inte haha..


För att fördriva eftermiddagen åkte vi in till stan (Åhus haha, inte så stort alls). Vinnaren på bild här, hur det gick för mig och Martin pratar vi inte om. Mamma jobbade på just denna minigolfbanan en sommar så hon har faktiskt ganska stor fördel jämfört med oss andra.


I tisdags var det så många och mörka moln att stranden inte var ett alternativ. Pappa och Andreas jobbade så det var bara mamma, Martin och jag som cyklade till Åhus. Vi gick en runda på stan, vilket tog ungefär 10 minuter, gatan är inte lång.


Martin tyckte att lunchpaus var lite roligare. Jag är inte den som är den heller, jag menar, fish 'n' chips från rökeriet. MmMmMmm. 


Standard-frukost på altanen utanför mamma och pappas sovrum. Så himla härligt att bara ta det lugnt och sitta där lääänge. 


Seriöst alltså. Så jäkla fint. Solig onsdag alltså, 10 isiga grader i vattnet. 


Pappa hade med sig körsbär från Flädie - heeeaven!! Standard i stugan är förmiddag på stranden, eftermiddag på altanen. Skvallertidningar är aldrig fel heller höhö.


På kvällen är där sol på baksidan - därav ny altan och ny perfekt grillplats. I onsdagskväll höll jag pappa sällskap, drack öl och åt musslor. Kan inte bli mer semesterkväll än det. 


Längre in låg mamma och väntade på maten. Ska förresten lägga upp en film på Flax snart tror jag haha. 


Fläskfilé, fransk potatissallad, halloumi, coleslaw och grillad citron. GOTT. Citronen blir väldigt söt, och väldigt saftig fortfarande. Värt att prova.


I torsdags var det dags för mig att åka tillbaka till Lund så jag ville ta vara på dagen optimalt. Tog en morgonpromenad i solen, nästan folktomt och väldigt stillsamt. Jag köpte med mig bullar från bullvagnen och njöt av en långfrukost. Några timmar på stranden hanns också med!


På kvällen skulle jag nämligen träffa denna tjejen och passa på och ses innan hon for till Italien för äventyr. Så Therese, Malin och jag hade picknick innan Therese skulle vidare till jobb och jag och Malin till Hedmanska för teater. Perfekt torsdag.


Har tagit några promenader i Stadsparken. Morgonljuset är inte pjåkigt.


Igår pressade jag satan på Lomma Beach tillsammans med ett gäng boys, vissa mer väntade att träffa på än andra.. Det sjuka är ju att på vintern har jag i princip inga linjer - hur fan kan hela jag vara så vit?!


Kvällen spenderades i pildammsparken med Sandra, Emma och Herman. Mackor, muffins, vattenmelon och cava njöt vi av mellan skratten. Moa Svan och Jesper Rönndahl - så jäkla roliga. 

Även idag har det pressats, med Sandra som sällskap. Packade som sillar låg vi på Lomma beach. Nu har jag bara en veckas jobb kvar och jag startar det hela med att vara ledig imorgon. Då ska huden dock få vila lite, risk att den börjar ryka annars hehe. 

1 kommentar:

Therese sa...

så najs med så mycket bilder! mer mer mer!