13.2.13

Frukosttips

Idag är ingen vanlig dag för det är mammas födelsedag hurra hurra hurra! I eftermiddag ska jag åka till Flädie och fira mamma med mys hela kvällen. Det är lite skumt att inte vara med och sjunga osv på morgnarna längre, speciellt min egen födelsedag kommer vara konstig. Att vara själv ugh.. Idag har jag haft lite firande för mig själv än så länge, är ledig och det måste ju firas. Passade på att göra en frukost som tar lite tid - havregrynsgröt bakad i ugn. Lite roligare än vanlig gröt och även om det inte ser mycket ut för världen så jäklar vad mättande, känner mig fullproppad. 

sned bild som vanligt, fucker.

Om ni vill prova så är det lätt som en plätt! Recept kommer här:
- 1/2 banan
- 1,5msk jordnötssmör
- 1tsk bakpulver
- 1 tsk kanel
- 1 dl havregryn
- 3 msk mjölk
- 1/2 dl äggvita (från 2 ägg)

In i ugnen på 200 grader i ungefär 15-20 minuter. Hade jag varit ni så hade jag skitit i att ha i jordnötssmöret och serverat det bredvid istället för jag tycker smaken försvinner när man bakar gröten. Till det hela hade jag avokado som jag mosat och blandat med kakao - första gången jag provade det och HERREGUD. Gör det bara!! Ifall ni inte är så inne på gröt så kommer här ett recept på bröd istället som jag gjorde igår. Det var gott, motsatsen till torrt, men inte särskilt speciellt. Men experimentera - med lite solroskärnor i eller bara nåt för att liva upp det hela så blir det nog superbra. Och testa er fram med vad för mjöl ni har hemma. Jag bytte själv ut till dessa typerna för det var vad jag hade hemma och jag var så baksugen att jag inte hade tid att ta mig till affären för att fixa originalingredienserna. 



Jag är medveten om att det blir mycket mat här, men känns roligare att skriva om det än om hur jag diskat undan det berg som stod i min vask och dammsugat lägenheten under morgonen. Dessutom älskar jag att få tips från andra så varför skulle inte ni också göra det höhö. Puss

Inga kommentarer: