22.6.13

Midsommar

Strax innan fyra var jag, Emma och Herman på plats hos Jessicas föräldrar. Emma och jag tog oss an förberedandet medan Herman fick titta på och dricka öl höhö (och fota lite)

Emmi och Sophie hade jobbat, men ett tag senare var även de på plats och maten var färdig! Herman fick vara med i form av sin skugga bara. Att bli bra på bild när de blåser och är megasoligt var tydligen inte lätt. 

"Förrätten". Så jäkla gott med sill ibland. Vi fortsatte med grillat och åt tills alla suckade och stånkade av mätthet. Som det ska vara alltså. Vi lyckades alltså få en solig middag på midsommarafton, fantastiskt. 

Solen sjönk ner bakom taket på huset och det blev kallt ute så vi flyttade in och spelade lite spel. En förlust senare (kasst spel...) så fanns det plats för lite efterrätt. Och man är ju krånglig, var tvungen att ha två hehe. Gooooott!! Resten av kvällen spenderades snackandes innan jag tog bilen hem ganska tidigt.

Idag jobbade jag nämligen, därav den väldigt lugna aftonen. Många av brukarna är iväg och firar midsommar själva så det har varit en vääldigt lugn dag. En styck mumsig middag på bilden. Nu ska jag möta upp Emmi och handla godis hehe. Puss och hej leverpastej!



Inga kommentarer: