16.6.13

We did it!


Det var varmt, det var blåsigt och vi hade inte tränat på några veckor innan. Men i mål kom vi! Och Emmi gjorde det så jäkla bra, snabb tjej. Jag är imponerad. Min tid var inte den bästa, men är nöjd med den ändå. Kan bara bli bättre hehe. Jag hade så ont i fötterna när jag kom in, att springa så långt på mestadels asfalt är inte kul. Jag har en blåsa i hålfoten?!


7000 var anmälda så där var en hel del människor. Jag fick för mig ett tag att det började bli tunt med folk och att det berodde på att jag var så långt bak. Var tvungen att vända mig om för att se om det låg folk bakom mig haha, det gjorde det som tur var. Det var nice med allt som hände runtomkring under loppet, det var inte långtråkigt överhuvudtaget. 


I mål kom jag som sagt! Det var ingen snabb spurt in i mål och mina ben var som två betongklumpar, men in kom jag. Banan och chokladmjölk fick vi hehe. 


Såhär såg mitt knä ut när jag vaknade imorse. För jag lyckades ramla. Mellan 4e och 5e kilometern, bland höghus stöp jag ner haha. Som tur är var det bara utsidan som fick ta smällen. Och att ha ett hjärta på knäet är ju lite fancy. Att löpträna på riktigt och springa igen nästa år? Varför inte!

Inga kommentarer: