30.8.12

Husmorsveckan

Eftersom att jag varit ledig hela veckan tänkte jag vara extra snäll och laga middag. Ett plus är ju att jag då fick bestämma menyn också, även fast jag fick anpassa mig lite efter de andra. Det är fan stressigt alltså. Inte lätt att hinna med att vispa, vända och duka. Grönsakerna försvinner ofta. Aja, detta fick jag serverat:

Måndag: Flygande Jacob. Så himla konstig kombination av ingredienser som alltid blir lika gott.

Tisdag: Lax i ugn med pressad potatis och vitvinssås. Mest såsen jag ville prova göra, rolig omväxling. Och ja, jag var så hungrig att jag glömde fota innan vi åt woops.

Onsdag: Kålpudding med potatis och gräddsås. Mest pappa och jag som var taggade på detta,  BIG like från vår sida.

Torsdag: Pasta med räksås. Bara sjukt gott i sin enkelhet.

Inga kommentarer: