2.1.13

Började skriva detta förra året



Sen blev det aldrig av att jag publicerade, men nu, väl inne i 2013 så kommer en liten sammanfattning. Det både känns som att det har hänt jättemycket och å andra sidan som att inget alls ändrats på ett år. 

Inte långt in på 2012 så hände det som ändå kommer forma resten av mitt liv, jag kom in på läkarlinjen. Det var en riktig kaosdag, först samtal från Umeå där jag tackade ja till att börja där, sen ringde de från Lund och jag tog en plats där istället. Omvälvande. Sen rullade livet på, nollning, mycket plugg och nytt folk att lära känna. 

Samtidigt drog jag och Lotta igång träningen på allvar. Räknade kalorier och höll på. Det var ganska psykande men det gav resultat. Nån gång där i april eller så började det stora lägenhetsletandet. Sprang på visningar titta som tätt och de lägenheter som jag ville ha blev vi överbudade på och mycket passade inte.



Våren försvann himla snabbt och jag hann precis skriva min sista tenta innan jag började jobba inom hemtjänsten. Denna sommaren kan ha varit bland den tråkigaste någonsin. Jag jobbade i princip heltid, tränade nästan varje dag efter jobbet och sen var jag slut. 

mycket fri tid på jobbet
Hann med en liten tripp till Österlen och backafestivalen, ett skönt avbrott. Att börja skolan igen efter en veckas ledighet var inte det roligaste. Dessutom har denna terminen varit tyngre. Det har varit mycket att läsa och abstrakta grejer att förstå. 


Till slut så hittade vi en lägenhet som vi även lyckades få! Så i slutet av september blev det flytt. Stort, men samtidigt inte så särskilt konstigt. 


Hösten flöt på och nu är året slut och 2013 har börjat. Känns på ett sätt lite tråkigt för de stora sakerna som att flytta hemifrån och börja plugga har jag redan gjort. Vi får helt enkelt hoppas på att mitt sociala liv kommer bjuda på roligheter!

GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer: