28.1.13

Fixar-dag

Idag började termin 3! Det är sjukt vad tiden bara springer iväg, ett helt år redan avklarat. Skönt och skrämmande på ett sätt att det går så snabbt. Efter en veckas rejält slappande så kändes det ganska skönt att köra igång igen. Eller det tyckte jag kanske inte när klockan ringde tidigt imorse, men generellt så.. Med skolstarten kommer ju också ny kurslitteratur, fy satan. Som tur är är det många böcker sen tidigare kurser som används, men fick ändå bli två stycken nya just nu. 1000 spänn fattigare där, roligt. Var även tvungen att betala hyran och tv-licensen och andra räkningar idag. För att göra spenderandet roligare så körde jag lite all in på grejer till lägenheten så snart kommer nya gardiner, mattor och en tavla. 

jävla snea bild.. (iphone fuckar up?!) iaf - lördagens finmiddag!

Tog tillslut tag i att ringa mitt förra sommarjobb och chefen gav mig jobb på studsen, härligt. Hoppas bara på att jag kan få fulltid de 6 veckorna jag vill. Dividerade fram och tillbaka över hur länge jag ska jobba i sommar egentligen. Sex veckor ger inte så mycket pengar egentligen, inte med en hyra och räkningar och allt annat som ska betalas när man bor själv. I slutändan lär det gå jämnt ut. Men å andra sidan, jag var ledig i kanske 2 veckor under hela förra året. Vill inte ha en sommar till då jag bara är ledig en vecka. Så bestämde mig för att de pengarna jag tjänade ihop förra sommaren får räcka ett tag till och att ledighet är mer värt, känns skönt. Ska köra vidare på denna produktiva dag och få lägenheten att skina. Nåja, städa bort dammråttorna i vart fall. Cíao

Inga kommentarer: