23.9.12

En lördagsmiddag och ett projekt

Mamma och jag var sugna på någon lite lättare mat igår så det slutade med räksallad. Med lite extra kräftstjärtar, ägg och romsås till var det inte alls fel.


I augusti fick jag ju fyndat lite på loppis. Den vita lampfoten hade jag tänkt fräscha upp. Inflyttning närmar sig allt mer så sådana saker måste bli gjorda. Igår var jag med mamma på Flügger och kollade lite färger. Inga väggfärger köptes, dock fick jag med mig två små burkar. En med orange färg och en med turkos. 

En solig eftermiddag, alltså för ett tag sedan, satt jag på uteplatsen och sandpapprade som bara den. Inte det roligaste vid de svarvade delarna, men men, det gick.

Förutom lampfoten har jag köpt två tavellister som också skulle få en annan färg. Igår åkte grundfärgen på. Förresten det sämsta med målning, det är så lång väntetid medan sakerna torkar innan man kan måla fler lager.

Idag blev det äntligen lite färg på sakerna. Ska bli roligt att se hur de ser ut i lägenheten sen. Och efter ett lager till, jäkla ränder.. Nu börjar det bli dags. På fredag får vi nycklarna och sen är det målning, målning, målning. Vill flytta in nu, helst igår. Men snart nu. 

Inga kommentarer: