21.9.12

ProblemBaseratLärande


Såhär ser det ut där jag sitter just nu. Har inte skola förrän 13 idag, passar mig perfekt på ett sätt då jag kan plugga annat nu. Fixade en vaniljlatte innan, lite lyx får man ha. Naiv som jag var trodde jag att denna veckans PBL-plugg skulle vara lätt. Så svårt att förstå är det kanske inte, men det tar sån tid. Vi håller på med ben, brosk och leder och förutom leder kan jag ingenting sen innan. Vilket innebär att jag måste anteckna allt jag läser. 20 sidor har tagit mig flera, flera timmar att ta mig igenom suck. Nu är det inte så mycket kvar vilket är skönt. Vädret är sjukt deprimerande. Vill bara ligga i soffan under en filt och titta på film, inte sitta i tre timmar och titta i ett mikroskop. Det är tur att jag har en nästan tom helg framför mig, känner mig inte så social. 

Inga kommentarer: