17.9.12

Höstmörker

Klockan är bara åtta och det är redan becksvart. Riktigt van vid det är jag inte än. Snart lär det ju vara mörkt innan skolan är slut, usch och fy. Jag har precis sparat och stängt ner sammanfattningen av förra veckans "tema". Morgonen inleddes med ett besök på sjukhuset för ett tuberculos-test. De som jobbar inom vården måste i princip vaccinera sig mot TBC. Gjorde ondare än vad jag trodde när de sprutade in proteinet, men men. På torsdag är det dags för koll av pricktestet och vaccination om jag inte redan har TBC. Sen får jag gå runt med ett sår på armen i 3 månader innan det läker, härligt. Inga bad heller under den tiden. Borde ta ett bad på onsdag bara för att.

Hade en inkräktare häromveckan

Efter testet satt jag och Anna i ett par timmar och försökte lära oss hjärnans delar på latin och hitta dem på modeller. Inte kul alls, känns bara hopplöst. Två roliga saker har hänt idag i alla fall - har beställt soffa och matbord. Så inom ett par veckor får jag dem. Nu ska jag ställa mig och göra lite lunch till imorgon. Lång dag..

Inga kommentarer: