17.10.12

Hets

Det här med träning och kost har ju gått väldigt mycket i vågor för mig. Innan sommaren körde jag stenhårt, var väldigt strikt med vad jag åt och så vidare. Det gav ju resultat, absolut. Som jag var då vill jag tillbaka till. Vad som inte var så lyckat var hela tankesättet jag hade dock. Kunde knappt tänka på något annat, hetsade helt enkelt. Det hela slutade ju med att jag la av de nyttiga matvanorna helt, vände och åt helt fel och alldeles för mycket. Rutinen jag börjat få in nu känns bättre. Istället för att tvinga mig till träning är det roligt att gå dit, för det mesta i alla fall som med allt. Maten har löst sig ganska bra i och med flytten. Finns det inte onyttiga saker i skåpen så går det inte att småäta på samma sätt. Min målsättning är att äta nyttigt, med en onyttig måltid i veckan. Sen får det hela ge sig med tiden. Skiter i all vägning och mätning för att bli av med den pressen. 5 ordentliga pass i veckan, hälsosam mat i lagom mängder - för att jag mår bra av det. Ingen hets. 

Inga kommentarer: