8.10.12

Tre dagar och fyra bilder

Första lagade måltiden. Inte så fantastisk, men det fyllde sitt syfte. Det här med att sängen är ens enda möbel börjar bli lite tröttsamt. Håll tummarna för att soffan och bordet kommer i veckan som planerat.

Jag var hemma och hämtade bilen i fredags. Passade på att sno med mig massa olika mjölsorter och bakdukar så att jag kunde fixa min uppgift till kräftskivan. Av det hela blev det valnötsbröd, ett grovt bröd och morotsrutor. Fick många positiva kommentarer i helgen så verkade bli lyckat. En fördel var ju att jag fick ta med mig resterna hem.

Medan valnötsbrödet jäste i lördagsmorse passade jag på att ta en promenad runt kvarteret. Mysigaste årstiden just nu att gå runt i. 

Jag gick även förbi bilen och hittade den väldigt otrevliga lapp. Satan. i alla fall den första bötern på 2,5 år. Efter det bakade jag bröd, packade och mötte upp 14 andra på centralen. I karavan tog vi oss till Svinaberga. Där åt vi kräftor och massor av annan mat, sjöng snapsvisor, dansade i timmar, besteg Stens Huvud och skapade en äkta tradition.

Inga kommentarer: