18.10.12

"men det har bara hänt en gång"

Dagens föreläsare sa minst 10 gånger att "här har jag en rolig historia att berätta, men det har vi tyvärr inte tid med". Snacka om att man blev nyfiken på vad han hade på lager. En liten kortis fick vi höra i förbigående. Föreläsaren pratade om hur man för att lätta på trycket i hjärnan kan skära bort en bit av skallbenet. "Sen så lägger man den i frysen. Efter någon månad letar man upp biten av skallben i frysen igen och sätter tillbaka den - om man kan hitta biten. Men det har bara hänt en gång att man inte hittat den." Det var i slutet på en 3-timmars föreläsning, alla skrattade. Ganska kul, för oss i alla fall hehe. 


Just nu är jag sugen på att ha ett par dagar där jag inte har bestämt något och inte måste göra något. Men så ser verkligheten inte ut. Det är istället dags att läsa klart kapitlet om känsel och dess nervbanor, dammsuga, damma och sen duscha. Sen lär väl klockan vara så mycket att jag måste sova så jag orkar gå upp tidigt och plugga imorgon bitti. Okej nu har jag spytt ut min pessimism, hejsvej.

Inga kommentarer: