31.10.12

*suck*

Jag inser att det blir ganska mycket mat-bilder här, men eftersom att mat upptar 50% av min tankeverksamhet, eller dagar som idag snarare 75%, så får det bli så. Bilden ovan visar min middag. Åt en ordentlig matlåde-lunch och jag var inte alls sugen på mat-mat så till middag blev det havregrynsgröt. Och när man bor själv så får man äta vad man vill till middag. 1/2 banan och lite blåbär blandades med sötningsmedel och kanel och stod i ugnen i 15 min, 190 grader. Efter den kvarten hällde jag över knappt 1/2 dl havregryn blandat med ytterliggare kanel och sötningsmedel + lite salt. Det hela toppades med knappt 1/2dl mjölk och lite mer blåbär. 30 minuter senare kom dethär ut ur ugnen - det var precis vad jag var sugen på. Det tar kanske lite lång tid att göra på vardagar, men helgfrukost kanske. 

En annan havregrynsvariant provade jag imorse - proteingröt. Det hela blev inte riktigt som jag tänkt mig, men ganska gott. Men kommer nog skippa att blanda i proteinpulver oftast, känns lite onödigt. 

Fick tillslut tummen ur röven och slingade håret idag. Känns sjukt mycket fräschare nu. Förmiddagen var väldigt bra, urtvättningen av färgen och massagen som kommer med är bäst. Men resten av dagen har bara varit dryg. Enormt sötsug, fruktansvärt dålig självdisciplin och prokrastinering i det oändliga. *suck*


Inga kommentarer: