8.4.13

Sedan sist

Först bara, fint att solen är tillbaka idag efter snön som föll igår. Det där måste varit den sista snön på månader nu alltså, vill vill vill inte ha mer. Helgen gick lika snabbt som vanligt. My kom förbi i fredagskväll och så tittade vi på en skräckfilm som inte var så särskilt läskig och sen la jag mig ganska tidigt. Sömnproblem natten innan om ni minns. Jag vaknade tidigt i lördags och mötte upp mamma på södra esplanaden. Där stod Martin med sina scout-kompisar och försökte samla ihop pengar till en flott-hajk i sommar. Gick en vända där med mamma innan jag var så kaffe-sugen att vi stack och fikade istället. Så himla mysig och bra början på dagen. Resten av dagen försvann snabbt av shopping på stadium, träning och plugg. På kvällen var det LAUNE som gällde. Vid åtta var jag där och fixade och donade med de andra för att få klubben redo. Fem minuter innan öppning sprang folk runt och fixade med musiken och i sista stund var allt klart för Roman som var DJ första två timmarna. Första timmen satt jag i garderoben och jobbade och sen dansade jag med Malin i 1,5 timme för att dansgolvet inte skulle vara helt tomt. Inte helt den kvällen jag tänkt mig, men ack väl trevlig. Hela dagen igår försvann i ett töcken av trötthet och huvudvärk. Åkte hem till familjen, åt godis och tittade på film. Skönt. Idag var sista PBL:en med den gruppen, imorgon blir det nya folk och ny handledare. Spännande och läskigt. Imorgon blir det också studiebesök i Helsingborg, idag var det Malmö. Ska försöka sammanfatta mina tankar om det hela efteråt. Just nu är det en blandning av ångest och exaltering. Där har ni dagens uppdatering.

Inga kommentarer: