13.4.13

Standard fredag

Kaoset igår alltså. Började extremt bra. Alla var taggade på att gå ut på nation och drack för att matcha det (= mycket), kul förfest som fan. Precis när vi bestämmer oss för att det är dags att gå bestämmer sig också Emmi för att peppa till med hopp i soffan. Bild-serien ovan visar hur det gick. 

Emmis syster Amanda var turligt nog nykter och förare för kvällen så vi packade in oss i bilen och åkte till akuten. Förutom vi var där bara en person i väntrummet och det tog inte lång tid innan Emmi fick ett ordentligt plåster i väntan på läkaren. Sedan fördrev vi en timme i väntrummet. Tur där var tomt för 5 fulla tjejer är nog inte så kul. En del av tiden spenderade jag ute med en av oss som mådde dåligt och ja, verkligen kaos. 

Ursäkta om ni är känsliga. Vi fick veta att läkaren snart skulle komma så Amanda körde hem de andra medan jag följde med Emmi in i "hennes" rum. Fick vara med när läkaren sydde, ganska spännande ändå. Jag har aldrig sett det förr så var ganska fascinerad hehe. Stackars Emmi hade det ju inte lika roligt kände jag av att hon krossade mina fingrar. Sen fick vi åka hem.

Trött och bakis, men tvungen att hämta upp min cykel borta hos Emmi. Visade sig dock vara väldigt skönt väder så promenaden var inte helt fel. Plockade dessutom upp lite trevliga saker på vägen hehe.

Min eftermiddag har bestått av falafel (med feta nomnom), godis och anatomi-plugg. Helt okej såhär dagen efter alltså. 

Inga kommentarer: