3.4.13

Vår? stanna sneeella

Idag så orkade jag inte med den feta, tråkiga, ööh-vinterjackan längre. Att ta på sig tygjackan och inte se ut som en fyrkant var så skönt. Sen att det inte var så himla varmt kunde jag stå ut med. Vi hade två föreläsningar idag, båda var bra vilket var trevligt. Denna veckan håller vi på med vad för celler som finns i blodet och lite sånt hehe. 

Jag hade tvättid mellan 12-17 så tyckte det var lite klurigt med var jag skulle stoppa in träningen. Att sticka till gerda under tvättningen skulle ta för lång tid och jag hade planerat att laga mat länge så då passade det inte efteråt heller. Vädret var ju dock hur fint som helst så jag stack ut en runda mellan varven istället. Som ni ser hade jag ingen plan överhuvudtaget, irrade runt som en yr höna. En halvtimmes löpning och lite promenix i solen blev det i vilket fall. 

HUR GÖTT?! Låg i solen inne i vardagsrummet, knaprade morotsstavar och drack saft. Bästa post-workouten alltså (slår ju dock inte alla efter-träning-kaffe jag och Lotta tog förra våren..). 

Anledningen till den långa matlagningen var att jag fick panik för några veckor sen när köttfärsen jag köpt gick ut och hade inte tid att dela upp paketet så nästan ett helt kilo fick åka in i frysen. Jag hade därför inget annat val än att tina allt nu. Rätt nummer 1 blev biffar med fetaost och soltorkade tomater.

Andra halvan av köttet blev det tacos av. Så god middag! Nu sitter jag och myser framför Sveriges Mästerkock och har lite ångest över hur lite jag pluggat idag.. 

1 kommentar:

Lotta sa...

åååh våra bästa kaffe saaaaknar!! och våra luncher på italia efteråt!! ååh döör!! Och fyfan vilka snygga träningsbyxor!! <3