21.3.13

Återställd

Jag la mig strax efter nio igår och strax efter sex imorse vaknade jag. 9 stabila timmars sömn gjorde sitt och jag har varit mycket piggare idag. Jag tog en slö morgon, mornade mig riktigt länge, tog mig tiden att koka ägg till frukost och njöt av det, gröt och kaffe framför gårdagens avsnitt av Halv åtta hos mig, bra start på dagen. I eftermiddags var jag på studiebesök på sjukhuset för att få lite mer insyn i fördelarna med att läsa resten av programmet där. Vill absolut läsa termin 4-5 i Lund. Är fortfarande inne på Helsingborg för resten av tiden, även om de tydligen löst många av de problem som tidigare funnits i Lund på de senare terminerna. Här är två roliga kommentarer från eftermiddagen: 
"Ifall inte någon har dött så blir de inställda." - kursledarens kommentar om obduktioner..
"Vi har inte lika många skottskador." - torr humor om varför Lund är ett sämre val än Malmö.

Nu ska jag ta mig en kopp te och krypa ännu djupare i soffan

Inga kommentarer: