12.3.13

Rasberry oaty strousel bars

Jag har hittat den finaste lilla bloggen som om jag förstått det rätt skrivs av en 13-åring. Vilket för mig känns helt sjukt. Det är långa inlägg och iaf sett genom mobilen fina bilder. Många av recepten verkar lockande, men det första jag provade var en bar med hallon i. Jag behöver ett mellanmål till skolan imorgon, har ingen frukt hemma så då var detta perfekt. 


Receptet kommer här:

- 2 msk havregryn
- 2 msk mjöl (jag använde mandelmjöl)
- 1/4 tsk bakpulver
- 1/2 tsk kanel
- 3 msk mosad banan (jag använde äppelmos)
- Ungefär 2 msk hallon
- lönnsirap (jag skippade detta)

Värm ugnen till 180 grader. Smörj ugnsformen, måste vara en väldigt liten. Blanda alla torra ingredienser. Rör sedan ner moset. Fördela hälften av smeten jämnt över bottnen på formen. Lägg hallonen i mitten, täck sedan med resten av smeten. In i ugnen i 10 minuter. Recension på smaken kommer senare, kan dock säga redan nu att konsistensen är lite för blöt, men blir nog bra med banan! 


Inga kommentarer: