3.3.13

Uppnådda mål och bak-kalas

 
Dessa stämplarna satt jag och tryckte igår en stund. Diane hade lite kort med jobbare så hoppade in lite. Efter det hängde jag en stund med några andra innan jag tog en tidig kväll och rasslade hem (min cykelkedja mår inte så bra). Vaknade tidigt som vanligt, njöt av en frukost bestående av gröt med äpplemos och en macka bredvid. Och kaffe såklart. Vid halv tio tog jag mig till Gerda, nervös och taggad. Ställde mig på löpbandet och kände mig stark direkt. Brukar ta 10 minuter innan jag kommer in i löpandet, men idag var huvudet med direkt. 57,5 minuter senare hade jag avverkat 10km wohoo. Skönt att vet att det går och riktigt härligt att hålla något man bestämt sig för.
 

Såhär såg köket ut på eftermiddagen. För att börja förbereda lite inför middagen nästa lördag tänkte jag baka bullarna redan nu. Och samtidigt göra kärleksmums till PBL-fikan imorgon medan degen jäste. Dubbel bull-deg och allmän kaos blev det.

 
Mitt i alltihop märkte jag hur det var deg överallt, räkningar bland annat hrm. Det var bara att snabba på med att hälla smet i muffinsformar så jag kunde börja rulla bullar.

 
SÅ gott alltså.

 
En tredjedel av bullarna blev såhär fina medan resten blev utrunna grejer, men goda var det oavsett utseendet. Hembakat är grejen.
 


Tre påsar bullar åker in i frysen medan resten ska med till skolan imorgon. Och hörrni, imorgon är ju inte bara en vanlig måndag. Idag är min sista dag som 21-åring. Minsann.!

Inga kommentarer: