14.3.13

Eftermiddagsfika

Igår var jag ute på VGs med Lotta och Fadi. Vi förfestade hemma hos Fadi först, sjukt snäll kille som bjöd på en massa drinkar. Ganska sent tog vi cyklarna och trotsade snön och tog oss till VGs. Trots att där var mycket småkids så var det en sjukt rolig kväll. Mycket dans! Idag har jag mått mindre bra, men som tur var kändes det bättre efter lunch för då var det dags för provtagning. Vi skulle för första gången ta blodprov på varandra i klassen och imorgon ska vi kolla på de olika proteinerna i blodet. Hoppas det blir intressant och att det inte ser konstigt ut hehe. när jag kom hem igen var jag så himla sugen på något, men hade ingen frukt eller så så jag letade upp ett recept och gjorde det nyttigare. Jag presenterar här havre/kokos/kanel-kakor, riktigt MUMS!



Recept för 6 stycken:

1/2 dl mjöl (jag använde mandel)
1/2 dl havregryn
1/2 dl kokosflingor
1/2 tsk bakpulver
En nypa salt
1 msk sötningsmedel
1/4 tsk kanel
1 msk äppelmos
4 tsk vatten

Blanda alla torra ingredienser. Rör sedan ner de blöta ingredienserna. Fördela på plåt eller i muffinsformar och sätt in i ugnen på 175 grader i 10 minuter ungefär. NJUT

Inga kommentarer: