27.5.13

6 timmar och 45 minuter

Så var det måndag igen. Denna veckan och för den delen de andra två som är kvar av denna terminen är väldigt lugna när det gäller planerad skoltid. Som rubriken säger har jag inte ens sju timmar kvar schemalagd skola, förutom tentorna. Inte mycket det inte. Idag är det näst sista PBL-B och efter lunch lite tentainfo. Idag fyller Martin 14 år (lillskiten växer upp, jisses). Så efter skolan ska jag handla något gott mellis till honom och cykla till Flädie direkt. 

Kör för ovanlighetens skull på brillzz idag

Resten av helgen blev väldigt lugn. Inte så mycket plugg, inte så mycket ångest, ingen träning. Vad gör man då med all sin tid då? Man går på stan - ska köpa i princip allt på Åhlens inom en snar framtid. Man äter - god och trevlig syssla haha. Man tittar på filmER - Beautiful Creatures till exempel. I lördags kväll var Emma här så vi åt god middag i form av pasta med avocadokräm, pinjenötter, halloumi och korv! Vi tittade på Mean Girls, klassiker. Igår bröt jag den nästan 6 veckor långa sockerfria tiden. Körde på både med choklad (mmmMm) och sen med rabarberpaj och vaniljsås. Smulpaj är nästintill oslagbart. Hade det inte varit för att tiden sprang iväg och ätfönstret tog slut hade jag ätit upp hela pajen, utan problem. Som tur var hann jag inte det hehe. 

Fiina grejer!!

1 kommentar:

Emmi sa...

åååh vad smarrig den pajen såg ut ;) :D