28.5.13

En måndagseftermiddag

Rapsen är utslagen så det både luktar gott och ser fint ut! Ganska trevliga vyer på vägen mellan Lund och Flädie och med vinden i ryggen gick det lätt och snabbt att cykla hemåt efter skolan. Hemma väntade en nybliven fjortis på att få dammsugaren (kakan) jag köpt med mig. 


När vi smält mellanmålen gav vi oss ut i värmen. Martin på sin för dagen nya cykel och jag i mina gamla gympadojjor. Några kilometer senare hade vi rastats ordentligt och jag var tomatröd. Det var inte helt fel med lite sällskap på vägen även fast jag inte orkade prata hela tiden. 


Resten av eftermiddagen satt jag vid datorn i köket och tentapluggade medan resten av familjen trillade in. Pappa fixade maten - som alltid sinnes gott när han anstränger sig. Att få avsluta plugget och äta detta - jag njöt. Resten av kvällen blev det matkoma i soffan. Väldigt trevlig måndag.

Inga kommentarer: