24.5.13

Pluggpaus


Har ni sett denna videon? Den är med i en reklam för volvo tror jag. Bra video till att börja med och dessutom gillar jag Lunes version. Har lyssnat på Lune hela eftermiddagen, bra grejer. Här är en annan bra låt, senaste albumet är förresten bra. 

Jag kom igenom mycket mer än jag trodde imorse innan föreläsningen så när det var dags för lunch bestämde jag mig för att åka hem istället. Då kunde jag dessutom få i mig två mackor, den där lådan var inte så värst mättande i sig. Efter lunchpausen tog slut har jag faktiskt jobbat på. Använder ordet faktiskt trots att jag inte tycker om det, för det gick ovanligt bra. Förhörde mig själv kan man säga och fick 5 fel av 40. Så jag är nöjd och känner därmed att jag kan ta pluggpaus för resten av dagen. Så jäkla GÖTT. Det var sjukt längesedan jag kände att jag med bra samvete inte tog vara på tiden och pluggade. Åh hörrni. Ni vet gröten på förra bilden? Vanlig havregrynsgröt gjort på 50/50 vatten respektive mjölk och sen sötningsmedel i det. Fucking gott alltså. Kall och ganska stel, mmMm. Glad överraskning. 

Haha ser ni vad bilden föreställer?

Lite kuriosa från dagens föreläsning om graviditet och förlossning: livmodern hos en person som inte har fått barn är lika stor som två tummar. Sen växer den så mycket att en hel bebis kan få plats, freakin fantastiskt ju.  Förresten, läkaren som föreläste hade senast förra veckan träffat en 19åring som kommit in för buksmärtor och några timmar senare fått barn. Han sa att det händer ganska ofta ändå, människan har en sjuk förmåga att förtränga grejer alltså. 

Inga kommentarer: