12.5.13

Sunday funday

Lite skakigt, men springer man i skogen så..

Jag och Emmi åkte på utflykt till Skrylle idag. Det var dock inget mysigt skogsbesök som stod på tapeten utan milen. Att ha sprungit så långt ute några gånger innan loppet hade känts tryggt, idag var premiärrundan. Vi kände oss båda ganska oroliga, inte optimalt utvilade heller. Trots ett stopp efter halva vägen på grund Emmis vanliga otur som gjorde att hon vred till foten och trots att jag fick gå uppför sista backen för att inte börja gråta så tog vi oss i mål på runt 57min. Inte illa pinkat. 


Igår spenderade jag en timme i kyrkan. Vi kom som vanligt i sista minuten och gick stå upp hela konfirmationen. Kanske bäst det för pappa, jag och Andreas bara fjantade oss hela tiden. Kyrklighet och att sjunga är inte riktigt vår grej. Jag längtade efter maten som vi skulle få efteråt hela tiden och blev inte besviken. Två megastoraportioner lax, räkor, kycklingspett, potatisgratäng och sallad mmMm. 


Att titta på när alla andra åt efterrätt var inte lika lätt så när jag kom hem var jag tvungen att slänga ihop nåt sött. Alltså jävlar. Mosad banan, havregryn och kakao med jordnötssmörsfyllning skapade bollar som jag hade i ugnen.Säg till om ni vill ha länken till receptet! Stillade verkligen mitt sug. 


Extremt mycket mat men hey, mat är gött. På en timme lyckades vi handla, laga mat och äta. Och då åt vi ändå långsamt. Avslutade med päron till efterrätt framför 16 candles eftersom att även Sandra och Emmi missat 80-talets guldkorn. 

Allt som allt en väldigt mysig och skön helg. Taggar nu en vecka med bra träning, hälsosam och näringsrik mat och effektivt plugg (i wish) så att lördag och tengan blir bästa möjliga avslutning! Tack o haj. 

1 kommentar:

Emma sa...

Jag vill ju ha receptet!!